RELATING TO
SUPERVISORS AND MANAGERS
ការទំនាក់ទំនងទៅកាន់អ្នកត្រួតពិនិត្យ
និងអ្នកគ្រប់គ្រង
នៅក្នុងបច្ចេកទេសនេះ ត្រូវបានគេប្រើដើម្បីកំណត់តួនាទី
ភារកិច្ចការទទួលខុសត្រូវរបស់បុគ្គលិក ឲ្យបានច្បាស់លាស់ ។
ប្រសិនបើអ្នកធ្វើការនៅក្នុងការិយាល័យ ដែលប្រើប្រាស់បណ្ដាញទាក់ទង
តាមរយៈប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិច ការរៀបចំទុកដាក់ឯកសារ ការទទួលអតិថិជន ការទទួលទូរស័ព្ទ
និងការងារសំខាន់ៗដទៃៗទៀត ក៏ត្រូវកំណត់តួនាទីច្បាស់លាស់ ។ អ្នកត្រួតពិនិត្យ
និងអ្នកគ្រប់គ្រង ជាមនុស្សដែលមានជំនាញ ចំណេះដឹង បទពិសោធន៍
ឬជំនាញក្នុងការធ្វើអ្វីមួយច្បាស់លាស់ ទើបសម្រេចបាន និងទទួលជោគជ័យ ។ អ្នកគ្រប់គ្រង
និងអ្នកត្រួតពិនិត្យ ត្រូវមានជំនាញការគ្រប់គ្រង (ផែនការ Planning រៀបចំចាត់ចែង Organizing ដឹកនាំ Leading,
Directing, អនុវត្ត Implementing, ពិនិត្យ Controlling)
។ ទាំងអស់នេះជាតួនាទីរបស់អ្នកត្រួតពិនិត្យ និងអ្នកគ្រប់គ្រង។
១. Role of
Training តួនាទីនៃការបណ្ដុះបណ្ដាល
ការបណ្ដុះបណ្ដាលទៅតាមតួនាទី ជាការទទួលខុសត្រូវរបស់ អ្នកគ្របគ្រង។
ការបណ្ដុះបណ្ដាលជាមូលដ្ឋានគ្រឹះដែលមានសារៈសំខាន់សម្រាប់បុគ្គលិក ឬបេក្ខជនថ្មី
ដែលត្រូវបំពេញការងារ។ មានកម្មវិធីបីយ៉ាងនៃការបណ្ដុះបណ្ដាល ដែលអង្គភាពត្រូវបានផ្ដល់
ទៅដលបុគ្គលិក ឬនយោជិក ។
- Company
Orientation ការតម្រង់ទិសក្រុមហ៊ុន៖ ត្រូវបានគេបង្កើតឡើងនៅសប្ដាហ៍ទី១
មុនពេលបុគ្គលិក ឬបេក្ខជន ចូលបំពេញភារកិច្ច ក្នុងការទទួលខុសត្រូវទៅលើការងារ។
ការណែនាំនោះដោយមានការគ្របដណ្ដប់ ទៅលើផ្នែកសំខាន់ៗ ជាមូលដ្ឋាន ពេលវេលា
បទបញ្ជានីតិវិធី ការប្រើប្រាស់សម្ភារឧបករណ៍អង្គភាព ការទុកដាក់សម្ភារផ្ទាល់ខ្លួន
ការចាយវាយផ្សេងៗ ដែលទទួលបានផលប្រយោជន៍ សម្រាប់អង្គភាព។
- Product
training ការបណ្ដុះបណ្ដាលផលិតផល៖ អ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវបង្កើតវគ្គបណ្ដុះបណ្ដាលអំពី
របៀបប្រើប្រាស់ឧបករណ៍ សម្ភារ ទៅដល់បុគ្គលិករបស់ខ្លួន ។
នៅក្នុងរយៈពេលនៃការបណ្ដុះបណ្ដាល អ្នកចូលរួមត្រូវតែយកចិត្តទុកដាក់
ដោយមានអ្នកជំនាញច្បាស់លាស់ ធ្វើការបណ្ដុះបណ្ដាល បន្ទាប់មកពួកគេអាចប្រើប្រាស់សម្ភារ
ឧបករណ៍បាន។
- Skill
development ការអភិវឌ្ឍជំនាញ៖ អ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវធ្វើការបែងចែក
បុគ្គលិកចូលរួម ទៅតាមជំនាញ ឬទៅតាមផ្នែកនីមួយៗ នៅក្នុងការបណ្ដុះបណ្ដាល
ដើម្បីឲ្យជំនាញនោះមានការអភិវឌ្ឍ និងអាចធ្វើការប្រកួតប្រជែង តាមបណ្ដាក្រុមហ៊ុន
អង្គភាពផ្សេងៗបាន។ នៅក្នុងរយៈពេលនៃការបណ្ដុះបណ្ដាលនេះបេក្ខជន
ត្រូវតែព្យាយាមយកចិត្តទុកដាក់ ដើម្បីធ្វើឲ្យជំនាញរបស់ខ្លួនមានការអភិវឌ្ឍល្អប្រសើរ។
២. How
Supervisors and Management Affect Employee / Staff ផលប៉ះពាល់នៃការត្រួតពិនិត្យនិងគ្រប់គ្រងដល់បុគ្គលិក
/ បុគ្គលិក ៖
អ្នកត្រួតពិនិត្យ
និងអ្នកគ្រប់គ្រង ជាមនុស្សដែលពិនិត្យមើលលើសកម្មភាពការងាររបស់បុគ្គលិក ឬនយោជិក
ជាប្រចាំថ្ងៃ ។ ការត្រួតពិនិត្យ ដោយចំណាយពេលវេលាជាច្រើន ទៅដល់បុគ្គលិក
វាអាចមានផលប៉ះពាល់ទៅលើការងារប្រតិបត្តិជាប្រចាំថ្ងៃ ដូចជាការឡើងឋានៈ ការលើកទឹកចិត្ត
និងការតម្លើងប្រាក់បៀវត្ស។
- The
Role Supervisors and Managements ការងារលំបាកជាច្រើនរបស់អ្នកត្រួតពិនិត្យ
និងអ្នកគ្រប់គ្រង នៅក្នុងជីវិតនៃការដឹកនាំទៅលើការងារ ដែលអាចសម្រេចបានជោគជ័យ
លុះត្រាអ្នកគ្រប់គ្រង និងអ្នកត្រួតពិនិត្យឆ្លងកាត់បទពិសោធន៍ សមត្ថភាពការធ្វើផែនការ
ការសម្រេចចិត្ត ជំនាញផ្ទាល់ៗខ្លួន ដែលត្រូវទទួលបានការគាំទ្រពីបុគ្គលិក និងនយោជិក
របស់អង្គភាព។
- Motivating
Staff ការលើកទឹកចិត្តបុគ្គលិក៖ ការជំរុញលើកទឹកចិត្តមានលក្ខណៈលំបាក
និងស្មុគស្មាញ ទៅដល់បុគ្គលិក និងនយោជិក ។ អ្នកគ្រប់គ្រង និងអ្នកត្រួតពិនិត្យត្រូវដឹងអំពីសកម្មភាពនៃការប្រតិបត្តិជាក់ស្ដែង
របស់បុគ្គលិកម្នាក់ៗ ដើម្បីធ្វើការជំរុញលើកទឹកចិត្ត ឲ្យមានលក្ខណៈសមស្រប
ដើម្បីទទួលយកបាន។
- Determining
Workloads ការសម្រចចិត្តដាក់ការងារ៖ អ្នកគ្រប់គ្រង
និងអ្នកត្រួតពិនិត្យ ត្រូវដឹងអំពី សមត្ថភាព លទ្ធភាព ជំនាញច្បាស់លាស់ ដើម្បីដាក់ការងារ
ទៅតាមជំនាញនីមួយៗ ក្នុងការប្រតិបត្តិ។ អ្នកគ្រប់គ្រង និងអ្នកត្រួតពិនិត្យ
មិនត្រូវដាក់ការងារលើសកម្លាំងពលកម្មឡើយ។
- Conducting
Performance appraisal ការវាយតម្លៃការធ្វើការសម្តែង៖
អ្នកគ្រប់គ្រងត្រូវវាយតម្លៃការងារផ្ទាល់ ទៅដល់បុគ្គលិក ដែលមានស្នាដៃ។
៣. Leadership
ភាពជាអ្នកដឹកនាំ
១- ស្វ័យអភិវឌ្ឍ
o
មានកម្រិតវប្បធម៌ខ្ពស់
o
មានគំនិត
o
មានជំនាញ
o
ផ្លាស់ប្តូរឥរិយាបថ
២-អ្នកដឹកនាំត្រូវមានជំនាញការគ្រប់គ្រង
o
ផែនការ ចាត់ចែង
o
វាយតម្លៃ ត្រួតពិនិត្យ
៣-ឥរិយាបថរបស់អ្នកដឹកនាំ
o
ត្រូវហ៊ាននិយាយ
o
ចូលរួមផ្ដល់យោបល់កែតម្រូវ ស្ថាបនា
៤-អ្នកដឹកនាំត្រូវមានកតញ្ញាណ(ពីកំណើត និងពីអ្នកដទៃ) ស្វែងរកឧបករណ៍សម្ភារ
បម្រើផលប្រយោជន៍រួម។
៥-អ្នកដឹកនាំត្រូវប្រើជំនាញក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទងដូចខាងក្រោម៖
o
ក្រឡេកមើល ញញឹម សើច ចូលចិត្ត
ស្រឡាញ់
៦-អ្នកដឹកនាំដែលប្រើប្រាជ្ញា
- មុខញញឹម ដៃសំពះ ចិត្តអភិវឌ្ឍ
- ចូលរួមគ្រប់សកម្មភាពការងារ
- អបអរសាទរ ទៅលើសកម្មភាពការងារ ដែលបុគ្គលិកទទួលបាន
- ការងារលំបាក ត្រូវលើកឡើង ឬនិយាយ ឲ្យការងារនោះមានភាពងាយស្រួល
- ស្រាវជ្រាវអានឲ្យបានច្រើន
៧-ការដឹកនាំមានដូចខាងក្រោម
- ការដឹកនាំបែបផ្ដាច់ការ
- ការដឹកនាំបែបសិល្បះ
បញ្ចុះបញ្ចូល
- ការដឹកនាំបែបពាក់កណ្ដាលប្រជាធិបតេយ្យ
យកមតិអ្នកដទៃ គិតពិចារណា
- ការដឹកនាំបែបប្រជាធិបតេយ្យ
- ការដឹកនាំបែបសេរី
៤-
Advomtage Leadership
-
មានគំនិតផ្ដួចផ្ដើមកសាង
-
ព្យាយាម តស៊ូ
-
សុភាពរាបសារ
-
បម្រើផលប្រយោជន៍រួម
-
ទទួលខុសត្រូវគ្រប់កាលៈទេសៈ
-
ការសម្រេចចិត្តម៉ឹងម៉ាត់
-
ការរស់នៅមានក្រមសីលធម៌ អភិសមាចារ....
No comments:
Post a Comment