យុត្តិសាស្ត្រនៃគណនេយ្យភាពសង្គម ដើម្បីអភិវឌ្ឍសង្គមជាតិ - Sakhan Um

ជោគជ័យផ្ដើមពីខ្លួនយើង

Friday, July 15, 2016

យុត្តិសាស្ត្រនៃគណនេយ្យភាពសង្គម ដើម្បីអភិវឌ្ឍសង្គមជាតិ

គណនេយ្យភាពសង្គម
ប្រវត្តិនៃកំណែទម្រង់វិមជ្ឈការនិងវិសហមជ្ឈការ
2005    ក្របខណ្ឌយុទ្ធសាស្រ្តសម្រាប់កំណែទម្រង់ D&D
2008    ច្បាប់អង្គការ/ច្បាប់ស្តីពីការគ្រប់គ្រងរាជធានីខេត្ត ក្រុងស្រុកខណ្ឌ
2009    ការបោះឆ្នោតជ្រើសរើសក្រុមប្រឹក្សាថ្នាក់ក្រោមជាតិ
2010    កម្មវិធីជាតិសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍតាមបែបប្រជាធិបតេយ្យនៅថ្នាក់ក្រោមជាតិ, 2010 - 2019
2011    ផអ៣, ២០១១-២០១៣
2013    ផអ៣ ពន្យាពេល, ២០១៤
2013    ផែនការយុទ្ធសាស្រ្តគណនេយ្យភាពសង្គម
2014    ផែនការអនុវត្តយុទ្ធសាស្រ្តគណនេយ្យភាពសង្គម(ISAF)
ការអភិវឌ្ឍន៍តាមបែបប្រជាធិបតេយ្យ មានគោលបំណង៖
១.ពង្រឹងប្រជាធិបតេយ្យ
២.លើកស្ទួយកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងការអភិវឌ្ឍន៍សង្គម
៣.រួមចំណែកប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពក្នុងការកាត់បន្ថយ ភាពក្រីក្រ
អ្វីទៅជាការអភិវឌ្ឍតាមបែបប្រជាធិបតេយ្យ?
គឺជាការអភិវឌ្ឍដែលដំណើរការ ដោយមានលក្ខណៈ ៖
ក. ភាពជាតំណាងសាធារណៈ
ខ. ស្វ័យភាពរបស់មូលដ្ឋាន
គ. ការពិគ្រោះយោបល់និងការចូលរួម
ឃ. ឆ្លើយតបនិងគណនេយ្យភាព
ង. លើកកំពស់គុណភាពជីវិត
ច. លើកស្ទួយសមធម៌
ឆ.តម្លាភាព និងសុច្ចរិតភាព
ជ. វិធានការប្រឆាំងអំពើពុករលួយ និងការរំលោភអំណាច
អ្វីទៅជាគណនេយ្យភាពសង្គម?
១. គណនេយ្យភាពសង្គម គឺជាដំណើរការនៃការផ្សាភ្ជាប់រវាងប្រជាពលរដ្ឋជាមួយនឹងក្រុមប្រឹក្សានៃរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ ដែលផ្តល់ឱកាសដល់ប្រជាពលរដ្ឋ និងតំណាងប្រជាពលរដ្ឋក្នុងការសម្តែង នូវចំណាប់អារម្មណ៍របស់ខ្លួន និងពិនិត្យមើលលើការបំពេញការងាររបស់អ្នកនយោបាយ មន្រ្តី និងអ្នកផ្តល់សេវាកម្មនានា ដែលត្រូវអនុវត្តតាមសេចក្តីសម្រេចចិត្តពាក់ព័ន្ធទៅនឹងសិទ្ធិ បទប្បញ្ញត្តិ ការវិនិយោគ និងការផ្តល់សេវាកម្ម។
២. គណនេយ្យភាពសង្គម គឺជាដំណើរការចូលរួមដោយស្ថាបនា រវាងប្រជាពលរដ្ឋជាមួយ និងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ ហើយក៏ជាធាតុដ៏សំខាន់មួយនៃការចាត់ចែងអភិបាលកិច្ច ដើម្បីឱ្យមានការសម្រេចចិត្ត និងធ្វើសកម្មភាពជាសាធារណៈនានា។
យុទ្ធសាស្រ្តគណនេយ្យភាពសង្គម
ចក្ខុវិស័យ៖ ផែនការយុទ្ធសាស្រ្តស្តីពីការងារគណនេយ្យភាពសង្គមនេះ មានចក្ខុវិស័យផ្តោតទៅលើការពង្រឹងភាពជាដៃគូ រវាងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិជាមួយប្រជាពលរដ្ឋ ការលើកកម្ពស់នូវសិទ្ធអំណាចរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ និងគណនេយ្យភាពរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ សំដៅអនុវត្តកិច្ចដំណើរការកំណែទម្រង់ការអភិវឌ្ឍតាមបែបប្រជាធិបតេយ្យនៅថ្នាក់ក្រោមជាតិឲ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព។
គោលបំណង៖ គណនេយ្យភាពសង្គមសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍតាមបែបប្រជាធិបតេយ្យនៅថ្នាក់ក្រោមជាតិ គឺពង្រឹងភាពអង់អាចរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ និងក្រុមប្រជាពលរដ្ឋ ជាពិសេសក្រុមតំណាងផលប្រយោជន៍របស់ស្ត្រី យុវវ័យ និងជនទទួលបានឱកាសតិចតួចនៅក្នុងសង្គម ដើម្បីធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវការចាត់ចែងធនធាននានា និងការផ្តល់សេវាសាធារណៈនៅថ្នាក់មូលដ្ឋាន តាមរយៈលទ្ធភាពនៃការទទួលនិងការប្រើប្រាស់ព័ត៌មាន និងការតាមដានត្រួតពិនិត្យប្រកបដោយការចូលរួម។
លទ្ធផលរំពឹងទុក៖ គណនេយ្យភាពសង្គមសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍតាមបែបប្រជាធិបតេយ្យនៅថ្នាក់ក្រោមជាតិ គឺពង្រឹងភាពអង់អាចរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ និងក្រុមប្រជាពលរដ្ឋ ជាពិសេសក្រុមតំណាងផលប្រយោជន៍របស់ស្ត្រី យុវវ័យ និងជនទទួលបានឱកាសតិចតួចនៅក្នុងសង្គម ដើម្បីធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវការចាត់ចែងធនធាននានា និងការផ្តល់សេវាសាធារណៈនៅថ្នាក់មូលដ្ឋាន តាមរយៈលទ្ធភាពនៃការទទួលនិងការប្រើប្រាស់ព័ត៌មាន និងការតាមដានត្រួតពិនិត្យប្រកបដោយការចូលរួម។
យន្តការ៖
  គណនេយ្យភាពសង្គមតម្រូវឲ្យ មានការរៀបចំនូវយន្តការនានានៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងដ៏ច្បាស់លាស់ និងមានប្រសិទ្ធភាពរវាងតួអង្គចំនួនពីរក្រុម ពោលគឺ ក្រុមប្រជាពលរដ្ឋ និង រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ។
១. ក្រុមប្រជាពលរដ្ឋ គឺសំដៅទៅលើ តួអង្គមិនមែនរដ្ឋ ដែលត្រូវមានការអភិវឌ្ឍសមត្ថភាពឲ្យបានគ្រប់គ្រាន់។ ជារួម អង្គការមិនមែនរដ្ឋាភិបាល សហគមន៍មូលដ្ឋាន និងផ្នែកឯកជន មានតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការធានាឲ្យមានការចូលរួមយ៉ាងសកម្មពីប្រជាពលរដ្ឋនៅក្នុងកិច្ចដំណើរការអភិបាលកិច្ចមូលដ្ឋាន។
២. រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​នានាដែល​មាន​លក្ខណៈ​ឆ្លើយ​តប​ និង​មាន​គណនេយ្យភាព​ចំពោះ​ប្រជាពលរដ្ឋ​ គឺ​សំដៅ​ទៅលើ​រដ្ឋបាល​ដែល​​ត្រូវ​បំពេញ​ការងារ​ប្រកប​ដោយ​សមត្ថភាព និង​មានលទ្ធភាព អាចកំណត់បានអំពីតម្រូវ​ការ​ និង​អាទិភាពផ្សេងៗគ្នា​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ទាំងអស់​នៅ​ក្នុង​មូលដ្ឋាន​របស់​ខ្លួន ក្នុង​នោះ​រាប់​បញ្ចូល​ទាំង​តម្រូវ​ការ​របស់​ស្ត្រី បុរស យុវវ័យ ជនជាតិ​ដើម​ភាគតិច និង​ក្រុម​ជន​ងាយ​រង​គ្រោះ​នានា​ផង​ដែរ។
គោលការណ៍នានា៖ ផែនការយុទ្ធសាស្ត្រនេះ មានគោលការណ៍សំខាន់ៗចំនួន៧ ដូចខាងក្រោម៖
  ទីមួយ៖ អាទិភាពរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ
ប្រជាពលរដ្ឋជាអ្នកកំណត់អំពីតម្រូវការជាអាទិភាពរបស់ខ្លួន។ តម្រូវការជាអាទិភាពរបស់ប្រជាពលរដ្ឋអាចផ្ដោតទៅលើសេវាអប់រំ សុខាភិបាល ការគ្រប់គ្រងធនធានធម្មជាតិ បរិស្ថាន កសិកម្ម ។ល។
  ទីពីរ៖ កម្រិត​មូលដ្ឋាន
សកម្មភាព​នានា​នឹង​ផ្ដោត​​ទៅលើ​ការ​ប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​ ​ការពិភាក្សា​ និងការ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​​នានា នៅតែក្នុងកម្រិត​មូលដ្ឋានប៉ុណ្ណោះ ។
  ទីបី៖ ការចូលរួមក្នុងន័យស្ថាបនា
គណនេយ្យភាព​សង្គម​នឹង​ប្រកាន់​យក​នូវ​អភិក្រម​ដែលមាន​លក្ខណៈ​ស្ថាបនា​ដោយ​ផ្អែក​ទៅ​លើ​កិច្ច​សហការ​គ្នា​ជាជាង​ការ​ប្រឈម​មុខ​គ្នា ដើម្បី​ឈាន​ទៅ​សម្រេច​នូវ​លទ្ធផល​ដែល​ប្រាថ្នា​ចង់​បាន។
  ទីបួន៖ ការ​តាំងចិត្ត
រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ និងមន្ទីរ អង្គភាពជំនាញនៅថ្នាក់ក្រោមជាតិត្រូវតាំងចិត្តចូលរួមយ៉ាងសកម្មនូវរាល់សកម្មភាពគណនេយ្យភាពសង្គមជាមួយប្រជាពលរដ្ឋ និងតំណាងនានារបស់ប្រជាពលរដ្ឋ។
  ទីប្រាំ៖ ភាព​ជាដៃគូ
កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងនានានឹងត្រូវបានប្រកាន់យកយ៉ាងច្បាស់លាស់ដើម្បីកសាង និងពង្រឹងភាពជាដៃគូរវាងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ និងអង្គការសង្គមស៊ីវិល និងក្នុងចំណោមអង្គការសង្គមស៊ីវិលនានា។
  ទីប្រាំមួយ៖ ការដាក់​បញ្ចូលនូវតម្រូវការនានា
អន្តរាគមន៍នានាត្រូវផ្ដោតការយកចិត្តទុកដាក់ទៅលើការផ្ដល់សិទ្ធិអំណាច ការចូលរួម និងការដោះស្រាយនូវរាល់តម្រូវការផ្សេងៗគ្នារបស់ប្រជាពលរដ្ឋទាំងឡាយ ក្នុងនោះរាប់បញ្ចូលទាំងតម្រូវការរបស់ស្ត្រី យុវវ័យ និងក្រុមជនងាយរងគ្រោះនានា ដូចជាជនក្រីក្រ និងជនជាតិដើមភាគតិចជាដើមផងដែរ។
  ទីប្រាំពីរ៖ ការ​ខិតខំលុបបំបាត់​នូវ​គម្លាត
ផែនការយុទ្ធសាស្ត្រ​នេះ​នឹង​ដោះ​ស្រាយ​ភាព​ចន្លោះ​ប្រហោង​មួយ​ចំនួននៃ​ការ​ចូលរួម​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ ព្រមទាំង​មាន​គោលបំណង​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ការ​ផ្លាស់ប្ដូរ​នូវ​វិសាលភាព និង​សារធាតុ​នៃ​ការ​ប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​រវាង​ប្រជាពលរដ្ឋ និង​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ។
សារធាតុនានា៖
-ផ្នែកផ្គត់ផ្គង់
១. ថ្នាក់​ជាតិ​៖​សម្របសម្រួល​ការងារ​គណនេយ្យភាព​សង្គម ​តាម​រយៈ​ការ​រៀបចំ​បង្កើត​ឲ្យ​មាន​កិច្ច​ដំណើរការ វិធាន ស្តង់ដារ និង​លិខិត​បទដ្ឋាន​គតិយុត្ត​នានា​។
២. រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ​ និង​ស្ថាប័ន​ផ្ដល់​សេវាកម្ម​នានា​៖ ​ប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​ជាមួយ​ប្រជា​ពលរដ្ឋ និង​តំណាង​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ។
-ផ្នែកតម្រូវការ
១. ប្រជាពលរដ្ឋ និងអង្គការសង្គមស៊ីវិល
២.ប្រើប្រាស់ឧបករណ៍នានានៃគណនេយ្យភាពសង្គមដើម្បីចូលរួមប្រកបដោយភាពស្ថាបនាជាមួយរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ និងស្ថាប័នផ្ដល់សេវាកម្មនានា
៣. លើកកម្ពស់ការបំពេញមុខងារស្ថាប័នទាំងនោះ។
            យន្ដការនានា​ដែល​ត្រូវ​បាន​ដាក់​ឲ្យ​ដំណើរការ​ដើម្បី​ផ្សារភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងរវាង​ប្រជាពលរដ្ឋ​ជាមួយ​នឹង​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ។
យុត្តិសាស្ត្រទាំង ៥ របស់គណនេយ្យភាពសង្គម
យុទ្ទសាស្ត្រ​ទីមួយ៖ ការ​លើក​កម្ពស់​តម្លាភាព និង​ភាព​ងាយ​ទទួល​​បាន​នូវ​ព័ត៌មាន​អំពីស្ដង់ដារ ថវិកា និង​ការ​បំពេញ​ការងារ៖
១.ផ្នែក​ផ្គត់ផ្គង់៖
ថ្នាក់ជាតិ និងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ
-រៀបចំលិខិតបទដ្ឋាន និងការផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មាន ជាសាធារណៈ ដោយរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ និងមន្ទីរ ការិយាល័យជំនាញ
-ពង្រឹងសមត្ថភាពរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិដើម្បីឲ្យមានការយល់ដឹងនិងអនុវត្តការផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានជាសាធារណៈ
-ជំរុញការអនុវត្តនិងត្រួតពិនិត្យការអនុវត្តការផ្សព្វផ្សាយព័ត៌មានជាសាធារណៈ
២.ផ្នែក​តម្រូវការ៖
ប្រជាពលរដ្ឋ/អង្គការសង្គមស៊ីវិល
-កសាងចំណេះដឹង និងជួយគាំទ្រឲ្យប្រជាពល​រដ្ឋមានការយល់ដឹង
-ជួយបង្កើន លទ្ធភាពទទួលបានព័ត៌មាន ពីរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ ឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង។
យុទ្ទសាស្ត្រ​ទីពីរ ៖ ការសម្របសម្រួល​ឲ្យ​មាន​ការ​ត្រួត​ពិនិត្យ តាម​ដានរបស់​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​​លើ​សកម្ម​ភាព​ និង​ការ​ផ្ដល់​សេវាកម្ម​មូលដ្ឋាន​របស់​រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ
១.ផ្នែក​ផ្គត់ផ្គង់៖
ថ្នាក់ជាតិ និងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ
-រៀបចំបង្កើតនិងពង្រឹងឧបករណ៍នានាសម្រាប់ការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានរបស់ថ្នាក់ជាតិ
-រៀបចំនិងផ្សព្វផ្សាយជាសាធារណៈនូវស្តង់ដានៃការផ្តល់សេវាកម្មសាធារណៈ ដោយមានកិច្ចសហការជាមួយប្រជាពលរដ្ឋ
-ដាក់បញ្ចូលយន្តការនិងនីតិវិធីត្រួតពិនិត្យតាមដានរបស់ប្រជាពលរដ្ឋឲ្យទៅជាផ្នែកមួយនៃផែនការប្រចាំឆ្នាំរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ ក្រោមជាតិ
-រៀបចំ និងបង្កើតនូវមុខងារនិងនីតិវិធីស្តីពីការត្រួតពិនិត្យមើលរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិទៅលើការផ្តល់សេវាកម្មនានានៅមូលដ្ឋាន
២.ផ្នែក​តម្រូវការ៖
ប្រជាពលរដ្ឋ/អង្គការសង្គមស៊ីវិល
-រៀបចំឱ្យមានការតាមដានត្រួតពិនិត្យជាប្រចាំរបស់សហគមន៍លើសកម្មភាពនានា និងការផ្តល់សេវាកម្មរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ
-បង្កលទ្ធភាពឲ្យប្រជាពលរដ្ឋ និង ក្រុមប្រឹក្សារដ្ឋបាល ថ្នាក់ ក្រោមជាតិមានលទ្ធភាពតាមដានត្រួតពិនិត្យទៅលើការផ្តល់សេវាកម្មនៅមូលដ្ឋានរបស់មន្ទីរ ការិយាល័យជំនាញ (ដូចជាសេវាសុខភាព អប់រំ ទឹកស្អាត និងការគ្រប់គ្រងធនធានធម្មជាតិ)
យុទ្ទសាស្ត្រ​ទីបី៖ ការ​លើក​កម្ពស់​សមត្ថភាព​យល់ដឹង​​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​អំពី​ថវិកា
១.ផ្នែក​ផ្គត់ផ្គង់៖
ថ្នាក់ជាតិ និងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ
-រៀបចំទម្រង់ឯកសារដែលមានលក្ខណៈសាមញ្ញសម្រាប់ ក្រុមប្រឹក្សាក្នុងការបំពេញព័ត៌មានអំពីការគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុ ផែនការថវិកា និងការចំណាយនានា និងដើម្បីផ្តល់ភាពងាយស្រួល ដល់ប្រជាពលរដ្ឋក្នុងការទទួលបានព័ត៌មានទាំងនេះ
-រៀបចំបង្កើត និងដាក់បញ្ចូលយន្តការ និងនីតិវិធីត្រួតពិនិត្យហិរញ្ញវត្ថុរបស់ប្រជាពលរដ្ឋឲ្យទៅជាផ្នែកមួយនៃផែនការប្រចាំឆ្នាំរបស់រដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ។
២.ផ្នែក​តម្រូវការ៖
ប្រជាពលរដ្ឋ/អង្គការសង្គមស៊ីវិល
-អនុវត្តកម្មវិធីនានាដើម្បីលើកកម្ពស់ការយល់ដឹងរបស់ប្រជាពលរដ្ឋអំពីការងារថវិការដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ
-រៀបចំ និងអនុវត្តនូវការវិភាគអំពីការងារថវិកាប្រកបដោយការចូលរួម
យុទ្ទសាស្ត្រ​ទីបួន៖ ការគាំទ្រដល់តួអង្គ​នានា និង​ការ​កសាង​​សមត្ថភាពដល់តួអង្គទាំងនេះ​ដើម្បី​ ​សម្របសម្រួល​​ការចូលរួមរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ និង​កិច្ច​ដំណើរ​ការ​នា​នា​​នៃ​គណ​នេយ្យ​ភាព​សង្គម
១.ផ្នែក​ផ្គត់ផ្គង់៖
ថ្នាក់ជាតិ និងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ
-អភិវឌ្ឍសមត្ថភាពរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ ដើម្បីគាំទ្រដល់ក្រុមប្រជាពលរដ្ឋនានា និងកំណត់អង្គការមិនមែនរដ្ឋាភិបាលនានាដែលត្រូវចូលរួមក្នុងសកម្មភាពនេះ
២.ផ្នែក​តម្រូវការ៖
ប្រជាពលរដ្ឋ/អង្គការសង្គមស៊ីវិល
-ផ្សារភ្ជាប់ទំនាក់ទំនង និងកសាងសមត្ថភាព អង្គការមិនមែនរដ្ឋាភិបាលដើម្បីគាំទ្រសកម្មភាពក្នុងយុទ្ធសាស្ត្រទាំងបីខាងលើ
យុទ្ទសាស្ត្រ​ទីប្រាំ៖ ការ​ប្រមូលមេរៀន​​ បទពិសោធន៍​ដែល​បាន​មក​ពី​អន្តរាគមន៍​នានា​នៅ​មូលដ្ឋានដើម្បី​​ប្រែក្លាយបទ​ពិសោធន៍​ទាំង​នេះ​ដាក់បញ្ចូល​ទៅ​ក្នុង​គោល​នយោ​បាយ​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល និង​​ពង្រឹង​ការងារ​អង្គការ​សង្គម​ស៊ីវិល​នានា។
១.ផ្នែក​ផ្គត់ផ្គង់៖
ថ្នាក់ជាតិ និងរដ្ឋបាលថ្នាក់ក្រោមជាតិ
-រៀបចំវេទិកានានាដើម្បីឆ្លុះបញ្ចាំងនិងផ្តល់យោបល់ត្រឡប់ទៅលើការអនុវត្តជាក់ស្តែង ដើម្បីដាក់បញ្ចូលទៅក្នុងការ 
-រៀបចំគោលនយោបាយ និងលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្តនានា
-សម្របសម្រួលកម្មវិធីត្រួតពិនិត្យតាមដានដែលមានលក្ខណៈសកម្ម ។
២.ផ្នែក​តម្រូវការ៖
ប្រជាពលរដ្ឋ/អង្គការសង្គមស៊ីវិល
-រៀបចំបែបផែននៃការសិក្សាមេរៀនបទពិសោធន៍ និង ការត្រួតពិនិត្យ តាមដានរបស់អង្គការសង្គមស៊ីវិល
-សម្របសម្រួលនិងកំណត់អាទិភាព នៃ កម្មវិធីត្រួតពិនិត្យ តាមដានដែលមាន លក្ខណៈសកម្ម


No comments:

Post a Comment